Klantenwaardering 5.0

Gratis bezorging vanaf €250,- in NL en BE

Merk-onafhankelijk

Persoonlijke service

Installatieservice

Winkelwagen

Menu

Plotter repareren of onderhouden

Tarieven plotter reparatie en onderhoud:

Reparatietarief: € 85,- per uur.

Voorrijkosten: € 85,- tot 75 km afstand (enkele reis) 

Extra kilometers: reisafstand worden achteraf in rekening gebracht tegen een tarief van:

€ 0,25 per km en € 45,- per uur reistijdvergoeding

Alle prijzen zijn exclusief benodigdheden en exclusief btw.

In het algemeen is het alleen verstandig om een plotter te laten repareren als de problemen niet zo ernstig zijn. De kosten voor de reparatie moeten in redelijke verhouding staan tot de kosten voor aanschaf van een vergelijkbare plotter. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen mogelijk.

Oude plotter repareren of een nieuwe plotter kopen?

Er zijn verschillende redenen waarom het verstandig kan zijn om een plotter te laten repareren in plaats van een nieuwe te kopen. Hieronder worden een aantal van deze redenen toegelicht:

  • Kostenbesparing:
    Een nieuwe plotter is vaak duurder dan het laten repareren van een bestaande plotter. Dit is vooral het geval als de problemen met de plotter niet zo ernstig zijn dat een nieuwe aanschaf noodzakelijk is. Door de plotter te laten repareren, kunt u geld besparen, ook omdat u reeds aangeschafte supplies kunt blijven gebruiken.
  • Milieuvriendelijk:
    Wanneer een product wordt weggegooid, kan dit een negatief effect hebben op het milieu. Door een bestaande plotter te laten repareren, wordt voorkomen dat deze in de afvalstroom terecht komt en bijdraagt aan een grotere afvalberg.
  • Bestaande processen handhaven:
    Wanneer een plotter wordt gerepareerd door een specialist, is de plotter weer voor langere tijd te gebruiken en hoeft u uw werkprocessen niet aan te passen. Bij aanschaf van een nieuwe plotter moeten vaak instellingen in software worden veranderd om dezelfde uitvoer te verkrijgen als bij de oude plotter, dit kan voor frustratie en oponthoud zorgen.
  • Persoonlijke voorkeur: Sommige mensen hebben een band met hun apparatuur en willen deze graag behouden, ook als er problemen mee zijn. In plaats van een nieuwe aan te schaffen, kiezen zij ervoor om de bestaande plotter te laten repareren.
  • Kwaliteit en betrouwbaarheid: Een oude plotter die is gerepareerd door een specialist kan nog steeds  dezelfde kwaliteit hebben als een nieuwe plotter. Dit kan komen omdat “oude” plotters soms een betere bouwkwaliteit hebben dan vergelijkbare nieuwe machines in dezelfde prijsklasse of omdat de kwaliteit van de oude plotter gewoon nog toereikend is.
  • Unieke of speciale specificaties: Sommige plotters zijn speciaal ontworpen met unieke of speciale onderdelen. Deze onderdelen zijn soms moeilijk te vervangen, en in sommige gevallen is het zelfs onmogelijk om een vervanging te vinden. In dergelijke gevallen is het repareren van de oude plotter de enige optie.

Plotter reparatie laten uitvoeren.

Voor de reparatie van een plotter is productspecifieke kennis nodig. 

Plottershop monteurs zijn goed getraind en opgeleid zodat ze snel en deskundig een diagnose kunnen stellen en waar mogelijk de plotter repareren. 

Soms worden monteurs met specifieke productkennis ingehuurd om namens Plottershop herstellingen te verrichten bij onze klanten. Dit doen we uiteraard alleen als we kunnen garanderen dat de ingehuurde monteur onze kwaliteitsstandaarden hanteert.

Voordat we een monteur sturen om een defecte plotter te repareren willen we een inschatting kunnen maken van de mogelijke oorzaak van de storing. Soms is het nodig om  storingscodes door te geven of foto’s te maken van de situatie ter plaatse. 

Prijsopgave voor een plotter-reparatie.

Voor elke reparatie krijgt u vooraf een kostenraming. Soms is het nodig om eerst te onderzoeken waar de storing vandaan komt, is zulke gevallen vragen we een vergoeding voor het onderzoek. U krijgt na dit onderzoek een beschrijving van de storing en mogelijke oorzaken. Ook maken we direct een schatting van de reparatiekosten. U kunt daarna besluiten de reparatie uit te laten voeren…of niet. Geen reparatie … geen extra kosten!

Het onderhoud van een plotter

De meeste grootformaat printers en plotters hebben niet veel onderhoud nodig. Het is wel van belang dat een plotter op een plek staat waar temperatuur en luchtvochtigheid redelijk constant zijn. Een plotter staat bij voorkeur in een goed geconditioneerde ruimte waar het niet stoffig is.

Als een gebruiker zijn plotter netjes (onder)houdt dan raakt de machine niet vervuild.

Periodiek onderhoud door een monteur is dan meestal niet nodig.

Maar een storingen kan natuurlijk altijd optreden. Vaak gebeurt dat op een moment dat de printer gebruikt moet worden. Het is mogelijk om bij aanschaf van een nieuwe plotter ook een servicecontract met de fabrikant af te sluiten. De fabrikant is in dat geval verantwoordelijk voor een goede werking van de plotter voor de duur van het servicecontract . Reparaties worden, in geval van een storing, uitgevoerd door een vakkundige monteur die vaak rechtstreeks in dienst van de fabrikant werkt. Als u een servicecontract heeft afgesloten dan zijn deze reparaties altijd kosteloos. Als uw plotter er onverwachts mee ophoudt is dat erg vervelend, ook als er geen spoedklus staat te wachten. Heeft u geen garantie of onderhoudscontract? Plottershop helpt u graag snel weer aan het werk!

Plotter revisie

Soms is een complete revisie van een plotter nodig. Alle onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn worden bij een revisie vernieuwd. Na zo’n ingrijpende operatie wordt de machine helemaal opnieuw gekalibreerd en getest. Een goed uitgevoerde revisie zorgt ervoor dat de plotter weer net zo functioneert als toen hij nieuw werd afgeleverd.

Overweegt u om uw oude plotter of grootformaat multifunctional te laten repareren?

Stuur een email naar [email protected] wij nemen dan contact met u op.

Voor meer informatie of advies kunt u ook bellen:

Voor België: +32 472 62 06 92 en voor Nederland:  +31 74 250 59 50

Offerte aanvragen 🛒

Heeft u een offerte nodig? Volg deze eenvoudige stappen:

  • Voeg de gewenste producten toe aan uw winkelmand.
  • Ga naar “Afrekenen” en vul uw gegevens in.
  • Kies bij betaalmethode de optie “Offerte aanvragen“.
  • Uw selectie wordt direct als offerte naar u toegestuurd.

Offertes zijn altijd vrijblijvend en op geen enkele wijze bindend!

Heeft u nog vragen?
Of advies nodig bij het vinden van de juiste producten?

Bel of mail met onze verkoopafdeling:
Nederland: +31(0)74 2505950
België: +32 47 262 06 92 
E-mail: [email protected]